Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Autor
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Dąbrowska Regina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność ruchowa dziecka
(1)
Ciekwaość dziecięca
(1)
Dojrzałość emocjonalna dziecka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a muzyka
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a rówieśnicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos
(1)
Liczenie
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego zob. Metoda Sherborne
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Nagroda i kara w wychowaniu
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Ogród przedszkolny
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Pamięć
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedszkola
(1)
Rozwój motoryczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny dziecka
(1)
Sala zabaw
(1)
Samodzielność dziecka
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Wspomaganie rozwoju umysłowego
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawy a rozwój umysłowy dziecka
(1)
Zabawy dziecięce
(1)
Zabawy ruchowe
(1)
Zabawy tematyczne
(1)
Zdolności
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Piosenka polska
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253210/czyt.7 Mater.Rep. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255812 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253564/czyt.Met.Wych.Przed. (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48462 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27763 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 11-41 : Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań i konieczności / Heliodor Muszyński.
Zawiera: S. 43-60 : Nauczycielska tożsamość zawodowa jako konstrukt negocjowany społecznie, czyli o pozorach podmiotowości nauczyciela wczesnej edukacji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 63-79 : Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa / Henryka Kwiatkowska.
Zawiera: S. 83-102 : Etyczność i profesjonalizm nauczyciela dzieci / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 105-111 : Nauczyciel przedszkolny - jaki powienien być? / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: S. 115-124 : Wymagania stawiane nauczycielom / Lidia Wollman.
Zawiera: S. 127-130 : Obraz dziecka funkcjonujący w nowych dokumentach programowych / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 133-144 : Wrażliwość teoretyczna nauczyciela - stare czy nowe dyskursy pedagogiczne? / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: S. 147-158 : Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce / Jerzy Lackowski.
Zawiera: S. 161-164 : Jaka szkoła dla dzieci sześcioletnich po reformie? / Agnieszka Nowak-Łojewska.
Zawiera: S. 165-167 : Nauczyciel najmłodszych uczniów w kontekście społecznej debaty o kształt edukacji dzieci 6-letich / Teresa Neckar-Ilnicka.
Zawiera: S. 171-186 : Rodzice jako pierwsi nauczyciele. Partnerzy, petenci czy zło konieczne? / Piotr Kowalczuk.
Zawiera: S. 189-198 : Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa. Kilka refleksji nauczyciela akademickiego / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 199-200 : Argumenty na rzecz nauczyciela początkującego / Danuta Waloszek.
Wyzwania w działalności nauczyciela. Typy funkcjonowania zawodowego: typ asekuracyjno-adaptacyjny, typ submisyjno-konstruktywny, typ autonomiczno-kreatywny. Nauczyciel w zmieniającej się szkole. Nauczyciel wobec wymogów roli zawodowej. Modele profesjonalizmu nauczycieli w Polsce obecne w świadomosci społecznej: nauczyciel-misjonarz, nauczyciel-autorytet, nauczyciel-urzędnik. Alternatywne obrazy zawodu nauczyciela: nauczyciel-ekspert, nauczyciel-autorytet z zasług, nauczyciel-transformatywny intelektualista. Adaptacyjne cechy nauczycielskich zawodowych nastawień. Inicjatorzy, realizatorzy i sprzymierzeńcy zmiany. Akademicka, rodzicielska i nauczycielska inicjatywa zmian. Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa. Poziom przedrozumienia - rozumienie w służbie zabezpieczenia siebie, własnej wygody. Poziom zadośćuczynienia konwencji - rozumienie w służbie odzwierciedlenia przepisu roli. Przekraczanie konwencji - rozumienie w służbie projekcji "autonomicznego ja". Zmiana oczekiwań wobec edukacji. Oczekiwania wobec nauczyciela. Etyczność w zawodzie nauczyciela. Profesjonalizm nauczyciela. Model nauczyciela wychowawcy obejmujący cztery kompetencje: intelektualne, psychologiczno-pedagogiczne, etyczne, specyficzne. Rzeczywiste przygotowanie praktyczne nauczycieli. Przykład dobrej praktyki z Norwegii. Kim jest dziecko? Teoria czy praktyka w kształecniu nauczycieli? Uczenie się - subiektywny i intersubiektywny proces. Rola nauczyciela. Istota wrażliwości teoretycznej. Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce: Geneza problemu, Edukacja przedszkolna na terenach wiejskich, Małe przedszkola, Lokalne centra edukacyjno-kulturowe, Edukacja przedszkolna w dużych miastach, Elastyczność działania to poprawa dostępności. Rola rodziców w procesie wychowania i edukacji. Partnerstwo w edukacji. Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, Rodzice w szkole. Dobry Rodzic - Dobry Start. Parents as teachers. Kampanie i programy społeczne. Realne partnerstwo. Zakończenie: Propozycje do rozważenia. Zawiera notki o autorach.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248595/czyt.37 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27223 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej